We moeten marktaandeel terugwinnen...

Momenteel is slechts één op de drie winkels in België bezig met online verkoop, terwijl consumenten steeds meer online kopen. Momenteel besteedt de gemiddelde Belg al negen procent van zijn shoppingbudget aan online aankopen, maar hiervan gaat twee derde naar het buitenland. Dit is niet verwonderlijk, aangezien grote internationale webshops als eerste verschijnen in de zoekresultaten van zoekmachines. We moeten dringend een inhaalbeweging maken en ons marktaandeel terugwinnen.

Als zelfstandige winkeliers erin slagen om hoog te scoren in de online zoekresultaten (SEO), kunnen ze de concurrentie aangaan met de grote internationale webshops. Door de nabijheid van hun fysieke winkel en de mogelijkheid tot persoonlijk contact hebben ze een uniek voordeel ten opzichte van deze webshops. Als je hetzelfde product even makkelijk online kunt kopen bij een vertrouwde ondernemer uit de buurt, waarom zou je het dan elders zoeken?

Marleen Hermans (lederwaren): “Allemaal goed en wel. Ik bén online actief met wel acht webshops, per productgroep. Met succes. Maar als je dan ziet hoe sommige grote internationale webshops uitpakken met gratis retourzendingen ‘á volonté,’ met bedenktermijnen van weken tot maanden … Als we ons dáár als zelfstandige winkeliers laten door meeslepen, kunnen we onze boeken sluiten. Klantenservice, heel graag. Maar op het eind van de dag moeten we er ook nog iets aan verdienen. Want dan pas komt onze toekomst écht in gevaar. Wanneer klanten producten bij ons online bestellen, kunnen we die in de fysieke winkel voor hen klaarzetten, of we leveren zorgvuldig en correct bij de klant aan huis, of in een afhaalpunt naar keuze. Dat noemen we een goeie klantenservice. Wie echter in één van onze webshops bestelde producten wil terugsturen moet dat binnen de veertien dagen doen, aangetekend en op eigen kosten. Pas wanneer de producten in perfecte staat bij ons terugkomen, krijgt de klant zijn geld terug. Dat is geen kwestie van klantonvriendelijkheid, dat is het enige realistische businessmodel. Klanten met een beetje gezond verstand en eigen verantwoordelijkheidsgevoel begrijpen en aanvaarden dat ook. Gratis bestaat niet.”

bron : zo-magazine , Unizo

Geschreven op 17 september 2015 door Dieter Coopman

Dieter staat mee in voor het uitzetten van de krijtlijnen binnen de verschillende eigen softwares. De technologische evoluties worden door hem op de voet gevolgd en doorgebriefd naar het team zodoende dat we steeds de beste applicaties kunnen aanbieden.


The future of shopping

Waarom Delta Solutions?

  • SEO volgens de regels van de kunst
  • Een oplossing voor al uw online problemen
  • Eén aanspreekpartner
  • Correcte prijs/kwaliteit garantie
  • Wij werken tot u tevreden bent

    Kom praten over uw project !

    Heeft u nog vragen ? Aarzel niet ons te contacteren en we helpen u graag verder bij een kop koffie

    Door dit aanvinkvak aan te vinken ga je akkoord dat uw data opgeslagen en verwerkt wordt door deze website