Houd rekening met verschillende devices...

Met een steeds grotere nadruk op contentmarketing is de afgelopen jaren het aantal contentmarketeers flink toegenomen en de ontwikkeling van allerlei contentstrategieën in een stroomversnelling geraakt. Eerder werd altijd al rekening gehouden met strategische keuzes op het gebied van doelgroep, timing en inhoud. Maar met de opkomst van verschillende devices is de lat voor marketeers alleen maar hoger komen te liggen. Want hoe zorg je ervoor dat jouw website voor iedereen en op alle devices responsive blijft?

Op de bank, onderweg of op het werk

We leven allang niet meer in een tijd dat we alleen ‘s avonds thuis achter onze computer kruipen om te surfen of online aankopen te doen. Tegenwoordig zijn multiscreening en multitasking begrippen. Of het nu gaat om de consument die met de tablet op de bank zit, met de smartphone over straat loopt of achter de desktop zit op zijn werk. Deze ontwikkeling vraagt tegelijkertijd om meer verdieping in consumer behaviour. Informatiebehoefte en aankoopbeslissingen zijn hierbij onderhevig aan locatiebepaling, tijdstip en het soort device. Hier horen andere strategieën bij.

Content first!

Ondanks dat de term ‘content first’ steeds vaker wordt genoemd, zijn er toch nog maar weinig webbouwers en bedrijven die deze stap goed genoeg overwegen. Snij jezelf hiermee niet in de vingers, als je wilt dat bezoekers doen wat jij graag wilt! Content first houdt in dat je eerst goed overweegt wat gebruikersbehoeften zijn, hoe je met jouw content consumenten wilt aanspreken, voordat je met het ontwerpen van je website aan de slag gaat. Een klassieke fout die nog altijd veel wordt gemaakt – vooral bij mobile websites – is dat eerst wordt geïnvesteerd in allerlei multiscreen ontwerpen, zonder dat goed is nagedacht over content. Denk in zo’n situatie dus niet ‘mobile first’, maar ‘content first’.

Bron: frankwatching.com

Klik hier voor het volledige artikel

Geschreven op 17 augustus 2015 door Dieter Coopman

Dieter staat mee in voor het uitzetten van de krijtlijnen binnen de verschillende eigen softwares. De technologische evoluties worden door hem op de voet gevolgd en doorgebriefd naar het team zodoende dat we steeds de beste applicaties kunnen aanbieden.


Waarom Delta Solutions?

  • Websites die aan uw noden voldoen
  • Een oplossing voor al uw online problemen
  • Eén aanspreekpartner
  • Correcte prijs/kwaliteit garantie
  • Wij werken tot u tevreden bent

Kom praten over uw project !

Heeft u nog vragen ? Aarzel niet ons te contacteren en we helpen u graag verder bij een kop koffie

Door dit aanvinkvak aan te vinken ga je akkoord dat uw data opgeslagen en verwerkt wordt door deze website