Houd rekening met verschillende devices...

Met een steeds grotere nadruk op contentmarketing is de afgelopen jaren het aantal contentmarketeers flink toegenomen en de ontwikkeling van allerlei contentstrategieën in een stroomversnelling geraakt. Eerder werd altijd al rekening gehouden met strategische keuzes op het gebied van doelgroep, timing en inhoud. Maar met de opkomst van verschillende devices is de lat voor marketeers alleen maar hoger komen te liggen. Want hoe zorg je ervoor dat jouw website voor iedereen en op alle devices responsive blijft?

Op de bank, onderweg of op het werk

We leven al lang niet meer in een tijd dat we alleen ‘s avonds thuis achter onze computer kruipen om te surfen of online aankopen te doen. Tegenwoordig zijn multiscreening en multitasking begrippen. Of het nu gaat om de consument die met de tablet op de bank zit, met de smartphone over straat loopt of achter de desktop zit op zijn werk. Deze ontwikkeling vraagt tegelijkertijd om meer verdieping in consumer behaviour. Informatiebehoefte en aankoopbeslissingen zijn hierbij onderhevig aan locatie bepaling, tijdstip en het soort device. Hier horen andere strategieën bij.

Content first!

Hoewel de term “content first” steeds vaker wordt genoemd, zijn er nog steeds maar weinig webbouwers en bedrijven die deze stap serieus genoeg overwegen. Dit kan nadelig zijn als je wilt dat bezoekers de gewenste acties op jouw website ondernemen. Met “content first” bedoelen we dat je eerst goed nadenkt over de behoeften van gebruikers en hoe je hen met jouw content wilt aanspreken, voordat je begint met het ontwerpen van je website. Een veelvoorkomende fout, vooral bij mobiele websites, is dat er eerst wordt geïnvesteerd in allerlei multiscreen ontwerpen, zonder dat er voldoende aandacht wordt besteed aan de content. In een dergelijke situatie is het belangrijk om te denken aan “content first” in plaats van “mobile first”.

Bron: frankwatching.com

Klik hier voor het volledige artikel

Geschreven op 17 augustus 2015 door Dieter Coopman

Dieter staat mee in voor het uitzetten van de krijtlijnen binnen de verschillende eigen softwares. De technologische evoluties worden door hem op de voet gevolgd en doorgebriefd naar het team zodoende dat we steeds de beste applicaties kunnen aanbieden.


Social media

Waarom Delta Solutions?

  • Websites die aan jouw noden voldoen
  • Een oplossing voor al je online problemen
  • Eén aanspreekpartner
  • Correcte prijs/kwaliteit garantie
  • Wij werken tot je tevreden bent

    Kom praten over uw project !

    Heeft u nog vragen ? Aarzel niet ons te contacteren en we helpen u graag verder bij een kop koffie

    Door dit aanvinkvak aan te vinken ga je akkoord dat uw data opgeslagen en verwerkt wordt door deze website