Een Facebook bedrijfspagina of een website...

Het internet staat vol met informatie, van sociale bedrijfspagina’s op Facebook en Linkedin tot volledig uitgebouwde websites.  Maar waar steek je nu best je energie in.

Facebook is heel eenvoudig

Facebook is een heel bekend en heel toegankelijk platform.  Het is een goede plaats om je informatie te delen.  Je zal een heel groot potentieel aan mensen hebben die je kan bereiken. En dit zonder een cent aan advertentiekosten te betalen.

Tevens is Facebook een heel eenvoudig in te stellen medium , je kan heel makkelijk zelf je bedrijfspagina maken zonder enige technische kennis.

Facebook niet goed voor je SEO

Waar je u echter heel goed moet van bewust zijn is dat Facebook zelf de structuur bepaalt van je pagina’s en je hierdoor heel wat slechter zal scoren in de zoekmachines dan een eigen website.

Tevens worden de Facebook algoritmes al maar strenger voor bedrijfspagina’s en zal je zonder advertenties veel minder goed scoren dan je zou denken.

De voordelen van een website

Eerst en vooral zal een goed uitgebouwde website sowieso beter scoren in zoekmachines dan je Facebook pagina.  Je website bouwer kiest zelf de structuur van de aangeboden informatie en zal hierdoor heel gericht de informatie kunnen aanbieden aan de zoekalgoritmes.

Je zal met een website ook kunnen kiezen voor een eigen ontwerp en identiteit.  Zo zal je veel origineler uit de hoek komen dan de Facebookpagina die je opmaakt , die zal altijd in heel grote mate overeenkomen met de pagina van je concurrent.

Tevens straalt een eigen website heel veel vertrouwen uit.  De bezoeker krijgt meteen het gevoel dat hij met een bedrijf te maken krijgt die de nodige body heeft.  Je toont aan dat je energie wil steken in het goed presenteren van je bedrijf en je bezoeker zo goed mogelijk wil informeren.

Kies voor de mix, met je website als focus

Uiteraard is iedere reclame meegenomen dus je moet absoluut je Facebook bedrijfspagina op orde zetten.  Maar zie deze pagina als wegwijzer naar je website.  De website van je bedrijf moet het absolute doel zijn van al je communicatie.  Dit zal je tevens in staat stellen om je marketing acties te meten.  Zo kan je via tools als Google analytics perfect de instroom van bezoekers meten en heel vlot zien welke bezoekers via Facebook komen , of via een mailing komen.

Geschreven op 10 oktober 2018 door Dieter Coopman

Dieter staat mee in voor het uitzetten van de krijtlijnen binnen de verschillende eigen softwares. De technologische evoluties worden door hem op de voet gevolgd en doorgebriefd naar het team zodoende dat we steeds de beste applicaties kunnen aanbieden.


Waarom Delta Solutions?

  • Websites die aan uw noden voldoen
  • Een oplossing voor al uw online problemen
  • Eén aanspreekpartner
  • Correcte prijs/kwaliteit garantie
  • Wij werken tot u tevreden bent

Kom praten over uw project !

Heeft u nog vragen ? Aarzel niet ons te contacteren en we helpen u graag verder bij een kop koffie

Door dit aanvinkvak aan te vinken ga je akkoord dat uw data opgeslagen en verwerkt wordt door deze website