Deze misverstanden over software op maat werken we graag de wereld uit...

Misverstand 1: Software op maat kost veel geld

De perceptie van software op maat is dat deze heel erg duur is.   Dit is zeker niet het geval.  Weet dat de prijzen van standaardpakketten vaak gebaseerd zijn op het aantal gebruikers ervan en dat je vaak nog de nodige aanpassingen nodig hebt om het programma helemaal te laten doen wat jij ervan verwacht. Bij software op maat wordt het programma al van bij de conceptfase volledig ontwikkeld naar jouw noden, waardoor het meteen zal doen wat jij ervan verwacht.  Bij software op maat zal je ook geen gebruiksprijs per gebruiker betalen.

Misverstand 2: Software op maat laten ontwikkelen houdt heel veel risico’s in

Dit kan kloppen,  je moet echter voldoende informatie inwinnen over de partner waarmee je gaat samenwerken.  Heeft dit bedrijf een aantal mooie referenties (die je best checkt) dan kan je zeker de betrouwbaarheid en expertise van je partner gaan inschatten.  Vraag zeker naar onze referenties…

Misverstand 3: Software op maat bevat meer fouten

Het is een feit dat de term “bug” niet voor niets is uitgevonden. Tijdens softwareontwikkeling kunnen er nu eenmaal fouten optreden, maar door een testproces van zowel de ontwikkelaar als de klant kan dit worden beperkt. Omdat de op maat gemaakte software volledig is aangepast aan de bedrijfsprocessen van uw bedrijf, zullen de bugs snel aan het licht komen. Doordat deze fouten al in de ontwikkel- en testfase worden ontdekt, kunnen ze snel worden opgelost, waardoor er bij de lancering van uw project minder bugs zijn.

Misverstand 4: verdere ontwikkeling en support is heel duur

Doordat de software volledig naar jouw noden gebouwd is en je uw bedrijf niet hoeft aan te passen aan de software maar de software laat aanpassen naar je bedrijf zal je heel kostenefficiënt extra functionaliteiten kunnen laten integreren in je pakket.  Je hebt vaak ook contact met de software ontwikkelaars zelf zodat je kort op de bal kan spelen en de puntjes op de i kunt laten zetten.  Bij standaard software zal je een helpdesk medewerker aan de lijn krijgen en zullen je noden vaak vertaald worden in een werkpuntje op een roadmap lijst.

Misverstand 5: Software op maat maken kost veel tijd

Omdat op maat gemaakte software volledig is aangepast aan uw werkprocessen, hoeft u geen enkel intern proces aan te passen, wat u veel tijd bespaart. Bij standaard software moeten interne organisaties zich vaak aanpassen aan de mogelijkheden van het pakket, of moeten ze maatwerk laten uitvoeren in hun standaardsoftware. Hierdoor gaat tijd verloren met het aanpassen van interne processen. Tijdens de ontwikkeling van op maat gemaakte software zijn er verschillende mijlpalen waarop u al kunt beginnen met testen, zodat u al goed vertrouwd bent met de software tegen de tijd dat deze wordt opgeleverd.

Heb je ook interesse in software op maat?

Kom dan gerust eens langs dan bekijken we samen de mogelijkheden, perfect aansluitend op jouw noden.

Geschreven op 20 juni 2018 door Dieter Coopman

Dieter staat mee in voor het uitzetten van de krijtlijnen binnen de verschillende eigen softwares. De technologische evoluties worden door hem op de voet gevolgd en doorgebriefd naar het team zodoende dat we steeds de beste applicaties kunnen aanbieden.


Waarom Delta Solutions?

  • Software, 100% op jouw maat
  • Jarenlange ervaring
  • Een oplossing voor al uw online problemen
  • Eén aanspreekpartner
  • Correcte prijs/kwaliteit garantie
  • Wij werken tot je tevreden bent

    Kom praten over uw project !

    Heeft u nog vragen ? Aarzel niet ons te contacteren en we helpen u graag verder bij een kop koffie

    Door dit aanvinkvak aan te vinken ga je akkoord dat uw data opgeslagen en verwerkt wordt door deze website