Deze misverstanden over software op maat werken we graag de wereld uit...

Misverstand 1: Software op maat kost veel geld

De perceptie van software op maat is dat deze heel erg duur is.   Dit is zeker niet het geval.  Weet dat de prijzen van standaardpakketten vaak gebaseerd zijn op het aantal gebruikers ervan en dat je vaak nog de nodige aanpassingen nodig hebt om het programma helemaal te laten doen wat jij ervan verwacht. Bij software op maat wordt het programma al van bij de conceptfase volledig ontwikkeld naar uw noden, waardoor het meteen zal doen wat jij ervan verwacht.  Bij software op maat zal je ook geen gebruiksprijs per gebruiker betalen.

Misverstand 2 : Software op maat laten ontwikkelen houdt heel veel risico’s in

Dit kan kloppen,  je moet echter voldoende informatie inwinnen over de partner waarmee je gaat samenwerken.  Heeft dit bedrijf een aantal mooie referenties ( die je best nacheckt ) dan kan je zeker de betrouwbaarheid en expertise van je partner gaan inschatten.  Vraag zeker naar onze referenties …

Misverstand 3 : Software op maat bevat meer fouten

Het is een feit dat de term “bug” niet voor niks is uitgevonden.  Tijdens software ontwikkeling komen er nu eenmaal fouten naar boven , maar door het doorlopen van een testproces van de ontwikkelaar en de klant zelf kan dit beperkt worden.  Aangezien de software volledig op maat is ontwikkeld en aangepast is aan de bedrijfsprocessen van uw bedrijf zullen de bugs snel naar boven komen.  Doordat deze al bovenkomen in de ontwikkelfase en testfase zullen deze razendsnel opgelost worden zodat de meeste bugs weg zijn bij het live gaan van uw project.

Misverstand 4 : verdere ontwikkeling en support is heel duur

Doordat de software volledig naar jouw noden gebouwd is en je uw bedrijf niet hoeft aan te passen aan de software maar de software laat aanpassen naar je bedrijf zal je heel kostenefficiënt extra functionaliteiten kunnen laten integreren in je pakket.  Je hebt vaak ook contact met de software ontwikkelaars zelf zodat je kort op de bal kan spelen en de puntjes op de i kunt laten zetten.  Bij standaard software zal je een helpdesk medewerker aan de lijn krijgen en zullen je noden vaak vertaald worden in een werkpuntje op een roadmap lijst.

Misverstand 5 : Software op maat maken kost veel tijd

Aangezien software op maat volledig aangepast is aan uw werkprocessen hoef je geen enkel intern proces aan te passen.  Dit zal je heel veel tijd besparen.  Bij standaard software moet uw intern organisatie heel vaak plooien naar de mogelijkheden van het pakket – of je zal in je standaardsoftware het nodige maatwerk moeten laten uitvoeren.  Er gaat dus geen tijd verloren in het ombuigen van intern processen.  Tijdens het ontwikkelen van de software zijn er een aantal mijlpalen vanaf wanneer je al kan beginnen testen zodat je al goed met de software kan werken tegen dat deze opgeleverd wordt.

Heb je ook interesse in software op maat !?

Kom dan gerust eens langs dan bekijken we samen de mogelijkheden, perfect aansluitend op je noden

Geschreven op 20 juni 2018 door Dieter Coopman

Dieter staat mee in voor het uitzetten van de krijtlijnen binnen de verschillende eigen softwares. De technologische evoluties worden door hem op de voet gevolgd en doorgebriefd naar het team zodoende dat we steeds de beste applicaties kunnen aanbieden.


Waarom Delta Solutions?

  • Software, 100% op uw maat
  • Jarenlange ervaring
  • Een oplossing voor al uw online problemen
  • Eén aanspreekpartner
  • Correcte prijs/kwaliteit garantie
  • Wij werken tot u tevreden bent

Kom praten over uw project !

Heeft u nog vragen ? Aarzel niet ons te contacteren en we helpen u graag verder bij een kop koffie

Door dit aanvinkvak aan te vinken ga je akkoord dat uw data opgeslagen en verwerkt wordt door deze website