Vereenvoudig je verzendingen door automatisatie...

Steeds vaker verwachten uw klanten, of dit nu eindklanten zijn of doorverkopers, dat de producten thuis geleverd worden. Steeds meer wordt er online gekocht of kiezen je doorverkopers om geen stock meer aan te leggen en de leverancier rechtstreeks te laten leveren naar de eindklant.

Extra werklast en weg overzicht !

Dit kan, en zal, voor een extra administratieve werklast zorgen in je bedrijf.
Je moet een goede verzendfirma kiezen, en vaak is de combinatie van verschillende firma’s de beste oplossing. Als je kiest om dit manueel te gaan verwerken kies je er ook voor om op de verschillende websites van de verschillende verzendfirma’s uw verzendingen te gaan beheren en daar de verzendlabels aan te maken. Ik hoef je niet te vertellen dat je al snel het bos door de bomen niet meer ziet.

Het kan ook anders !

Er zijn bedrijven die het oplossen van dit probleem als missie hebben. Zo is SendCloud er eentje.
SendCloud is een bedrijf die een platform ontwikkeld heeft om het verzendingsproces te stroomlijnen. Het komt er op neer dat je het platform van SendCloud gebruikt en dat zij de verdere integratie met alle verzendfirma’s op zich nemen. Ze integreren met de meest courante bedrijven zoals bpost, PostNL, DHL, DPD, UPS en meer

Integreer uw software, een use case

Blozom, gespecialiseerd in bachbloesems heeft een webshop. In het checkout proces kan de klant zelf aangeven hoe hij de levering wenst. Dit kan enerzijds de standaard levering zijn, maar kan evengoed een express levering zijn.

In het ERP wordt automatisch de door de klant gekozen leverwijze geselecteerd. Blozom selecteert de door hen gewenste verzendfirma en met 1 druk op de knop wordt de verzending via SendCloud aangeboden bij de gekozen verzendfirma. Dit gebeurt via de SendCloud API.
Meteen krijgt Blozom in hun ERP een link naar het verzendlabel zodat dit uitgeprint kan worden. Tevens is er een tracking url beschikbaar.

Eens het product verstuurd is wordt een transparant opvolgproces in gang gezet. De klant krijgt een mail met een tracking url. De status vooruitgang wordt gevoed door de data van de verzendfirma en kan op deze wijze teruggekoppeld worden naar je ERP.

Dit alles is volledig onafhankelijk van de gekozen verzendfirma. Het proces is volledig uniform voor zowel jou als verkoper als de klant. Je hebt 1 manier van werken, via uw eigen ERP.

Worstel je ook met je verzendproces ?

Ja? We luisteren graag, volledig vrijblijvend naar je verhaal en kunnen je misschien helpen je proces te stroomlijnen en zo meer tijd vrij te maken voor andere dingen.

Geschreven op 9 augustus 2019 door Dieter Coopman

Dieter staat mee in voor het uitzetten van de krijtlijnen binnen de verschillende eigen softwares. De technologische evoluties worden door hem op de voet gevolgd en doorgebriefd naar het team zodoende dat we steeds de beste applicaties kunnen aanbieden.


Waarom Delta Solutions?

  • Webshops die verkopen
  • Een oplossing voor al uw online problemen
  • Eén aanspreekpartner
  • Correcte prijs/kwaliteit garantie
  • Wij werken tot u tevreden bent

Kom praten over uw project !

Heeft u nog vragen ? Aarzel niet ons te contacteren en we helpen u graag verder bij een kop koffie

Door dit aanvinkvak aan te vinken ga je akkoord dat uw data opgeslagen en verwerkt wordt door deze website