Vereenvoudig je verzendingen door automatisatie...

Steeds meer klanten, of dit nu eindklanten zijn of doorverkopers, verwachten dat producten thuis geleverd worden. Door de groei van online winkelen en het vermijden van het aanleggen van voorraden door doorverkopers, wordt deze trend alleen maar sterker.

Extra werklast en weg overzicht !

Helaas kan deze ontwikkeling extra administratieve werklast en onoverzichtelijkheid in je bedrijf veroorzaken. Je moet namelijk een verzendfirma kiezen en vaak is de combinatie van verschillende firma’s de beste oplossing. Als je ervoor kiest om dit handmatig te verwerken, moet je op de websites van de verschillende verzendfirma’s je verzendingen beheren en verzendlabels aanmaken. Het is gemakkelijk om het overzicht te verliezen in deze wirwar van informatie. Ik hoef je niet te vertellen dat je al snel het bos door de bomen niet meer ziet.

Het kan ook anders !

Er zijn bedrijven die zich richten op het oplossen van dit probleem, zoals SendCloud. SendCloud heeft als missie om het verzendingsproces te vereenvoudigen door middel van een platform. Dit betekent dat je het platform van SendCloud gebruikt en dat zij de verdere integratie met alle verzendfirma’s voor hun rekening nemen. Ze integreren met de meest gebruikte bedrijven zoals bpost, PostNL, DHL, DPD, UPS en nog meer.

Integreer uw software, een use case

Blozom, gespecialiseerd in bachbloesems, heeft een webshop waar klanten tijdens het checkout-proces kunnen aangeven hoe ze hun levering willen ontvangen, inclusief standaard of express levering.

Het ERP selecteert automatisch de door de klant gekozen leveringswijze en Blozom selecteert vervolgens de gewenste verzendfirma. Met slechts één klik op de knop wordt de verzending via de SendCloud API aangeboden bij de gekozen verzendfirma. Blozom ontvangt meteen een link naar het verzendlabel, dat kan worden uitgeprint, en een tracking-url voor het opvolgen van de levering.

Wanneer het product is verstuurd, start een transparant opvolgingsproces. De klant ontvangt een e-mail met de tracking-url en de statusvoortgang wordt gevoed door de gegevens van de verzendfirma, die teruggekoppeld kunnen worden naar het ERP.

Dit alles is onafhankelijk van de gekozen verzendfirma en het proces is uniform voor zowel de verkoper als de klant. Er is één manier van werken, via het eigen ERP van de verkoper.

Worstel je ook met je verzendproces ?

We luisteren graag, volledig vrijblijvend naar je verhaal en kunnen je misschien helpen je proces te stroomlijnen en zo meer tijd vrij te maken voor andere dingen.

Geschreven op 9 augustus 2019 door Dieter Coopman

Dieter staat mee in voor het uitzetten van de krijtlijnen binnen de verschillende eigen softwares. De technologische evoluties worden door hem op de voet gevolgd en doorgebriefd naar het team zodoende dat we steeds de beste applicaties kunnen aanbieden.


Waarom Delta Solutions?

  • Webshops die verkopen
  • Een oplossing voor al jouw online problemen
  • Eén aanspreekpartner
  • Correcte prijs/kwaliteit garantie
  • Wij werken tot je tevreden bent

    Kom praten over uw project !

    Heeft u nog vragen ? Aarzel niet ons te contacteren en we helpen u graag verder bij een kop koffie

    Door dit aanvinkvak aan te vinken ga je akkoord dat uw data opgeslagen en verwerkt wordt door deze website