Hoe digitaal gaan ondernemen...

Bij het schrijven van deze blogpost bevinden we ons volop in de corona-pandemie die de wereld op zijn kop zet. Zowat alle winkels moeten verplicht de deuren dicht doen en weten plots niet meer van welk hout pijlen te maken.

Het is de moment om het over een andere boeg te gooien en disruptief te gaan denken. Hoe kan je uw product of dienst tot bij je klant krijgen op een manier dat je nog nooit eerder gedaan hebt.

Vaak kan je uw producten gaan promoten en verkopen via digitale kanalen, we proberen je een aantal tips mee te geven uit onze eigen ervaring.

Online verkoop

Je kan via verschillende kanalen je online verkoop opstarten. Maar zoals bij alle digitale kanalen moet je 1 centraal punt hebben waar je alle mogelijke klanten naartoe stuurt. Dat zal meestal je website of webshop zijn. Zo heb je uiteindelijk 1 centraal beheersbaar kanaal waar je uw volledige werking kan op afstemmen. In de meest eenvoudig vorm kan dit kanaal ook een e-mail adres zijn.

Ga je via alle mogelijke kanalen zoals whatsapp, facebook, instagram, mail, … een volledig verkoopproces gaan opstarten dan zal je al snel het bos door de bomen niet meer zien. Je MOET deze kanalen uiteraard gebruiken maar verwijs ze allen door naar 1 centraal punt. Via dat punt kunnen de mogelijk klanten dan overgaan tot hun aankoop.

Leveringen

Als je niet gewoon bent van leveringen te doen dan zie je waarschijnlijk het bos niet meteen door de bomen. Je hebt verpakkingsmateriaal nodig , moet een verzender kiezen , moet de afhandeling opvolgen. In een beginstadium kan het aangeraden zijn om de meest voor de hand liggende kanalen te kiezen zoals de post. Maar als je meer begint te versturen is het een goed idee om de markt te gaan verkennen. Wij hebben goed ervaring met Sendcloud, deze gaan dit traject voor je vereenvoudigen en je via 1 centraal platform. Hier kan je een aantal tips geven dat Sendcloud zelf opgesteld heeft.

Betalingen

De eenvoudigste manier om betalingen te ontvangen is via een manuele overschrijving. Een eenvoudige manier, maar niet de meest overzichtelijke manier. Je zal potentieel veel overschrijvingen ontvangen en deze goed moeten opvolgen om het overzicht te behouden in de betaalstatus van je betalingen.

Een goede tip ! Geef vertrouwen aan je klant. Uiteraard moet je voorzichtig zijn, maar leg niet meteen de nadruk op het feit dat de centen het belangrijkste zijn. Het betaalproces is sowieso het lastigste deel van de afhandeling van een bestelling , ook voor je klant ! Geef ze het vertrouwen en de relatie zit meteen goed.

Zorg voor tevreden klanten

Net als in je offline verkoop is het bij online verkoop even belangrijk om je klant goed te behandelen en deze tevreden te houden. Een bedanking achteraf kan wonderen doen en kan er misschien voor zorgen dat deze klant later je winkel komt bezoeken. Of producten bij je online blijft aankopen.

Extra hulp nodig ?

Aarzel dan niet om ons te contacteren, we helpen je graag

Geschreven op 31 maart 2020 door Dieter Coopman

Dieter staat mee in voor het uitzetten van de krijtlijnen binnen de verschillende eigen softwares. De technologische evoluties worden door hem op de voet gevolgd en doorgebriefd naar het team zodoende dat we steeds de beste applicaties kunnen aanbieden.


Waarom Delta Solutions?

  • Webshops die verkopen
  • Een oplossing voor al uw online problemen
  • Eén aanspreekpartner
  • Correcte prijs/kwaliteit garantie
  • Wij werken tot u tevreden bent

Kom praten over uw project !

Heeft u nog vragen ? Aarzel niet ons te contacteren en we helpen u graag verder bij een kop koffie

Door dit aanvinkvak aan te vinken ga je akkoord dat uw data opgeslagen en verwerkt wordt door deze website