Hoe digitaal gaan ondernemen...

Op dit moment bevinden we ons midden in de coronapandemie die de wereld op zijn kop zet. Bijna alle fysieke winkels moeten verplicht de deuren sluiten en weten niet meer hoe ze verder moeten.

Het is nu het moment om disruptief te denken en te kijken hoe je jouw producten of diensten op een manier kunt aanbieden die je nog niet eerder hebt gedaan.

Vaak kun je jouw producten en diensten promoten en verkopen via digitale kanalen. We willen je graag een aantal tips geven op basis van onze eigen ervaring.

Online verkoop

Je kunt jouw online verkoop opstarten via verschillende kanalen. Maar net als bij alle digitale kanalen, moet je één centraal punt hebben waar je alle mogelijke klanten naartoe kunt sturen. Dit zal meestal jouw website of webshop zijn. Zo heb je uiteindelijk één centraal beheersbaar kanaal waar je jouw volledige werking op kunt afstemmen. In de meest eenvoudige vorm kan dit kanaal ook een e-mailadres zijn.

Als je via alle mogelijke kanalen zoals WhatsApp, Facebook, Instagram, e-mail, enzovoort een volledig verkoopproces opstart, zie je al snel door de bomen het bos niet meer. Natuurlijk moet je deze kanalen wel gebruiken, maar verwijs ze allemaal door naar één centraal punt. Via dat punt kunnen de potentiële klanten dan overgaan tot aankoop.

Leveringen

Als je niet gewend bent om leveringen te doen, zie je waarschijnlijk het bos niet meteen door de bomen. Je hebt verpakkingsmateriaal nodig, moet een verzender kiezen en de afhandeling opvolgen. In het begin is het aan te raden om de meest voor de hand liggende kanalen te kiezen, zoals de post. Maar als je meer gaat versturen, is het een goed idee om de markt te gaan verkennen. Wij hebben goede ervaringen met Sendcloud. Zij kunnen dit traject voor je vereenvoudigen en je via één centraal platform ondersteunen. Hier vind je een aantal tips die Sendcloud zelf heeft opgesteld.

Betalingen

De eenvoudigste manier om betalingen te ontvangen is via een manuele overschrijving. Dat is een eenvoudige manier, maar niet de meest overzichtelijke manier. Je zult potentieel veel overschrijvingen ontvangen en deze goed moeten opvolgen om het overzicht te behouden van de betaalstatus van jouw betalingen.

Een goede tip! Geef vertrouwen aan jouw klant. Natuurlijk moet je voorzichtig zijn, maar leg niet meteen de nadruk op het feit dat geld het belangrijkste is. Het betaalproces is sowieso het lastigste deel van de afhandeling van een bestelling, ook voor jouw klant! Geef hen vertrouwen en de relatie zit meteen goed.

Zorg voor tevreden klanten

Net als bij jouw offline verkoop is het bij online verkoop even belangrijk om jouw klant goed te behand

Extra hulp nodig ?

Aarzel dan niet om ons te contacteren, we helpen je graag

Geschreven op 31 maart 2020 door Dieter Coopman

Dieter staat mee in voor het uitzetten van de krijtlijnen binnen de verschillende eigen softwares. De technologische evoluties worden door hem op de voet gevolgd en doorgebriefd naar het team zodoende dat we steeds de beste applicaties kunnen aanbieden.


Waarom Delta Solutions?

  • Webshops die verkopen
  • Een oplossing voor al jouw online problemen
  • Eén aanspreekpartner
  • Correcte prijs/kwaliteit garantie
  • Wij werken tot je tevreden bent

    Kom praten over uw project !

    Heeft u nog vragen ? Aarzel niet ons te contacteren en we helpen u graag verder bij een kop koffie

    Door dit aanvinkvak aan te vinken ga je akkoord dat uw data opgeslagen en verwerkt wordt door deze website